woensdag 4 april 2018

Happy Birthday

Hallo lieve lezer,


Helaas gaan we afscheid nemen van Anneke.
Anneke heeft het laatste half jaar met veel liefde
hele mooie blogposten gemaakt, we willen haar hier heel erg
voor bedanken.
Op haar eigen blog kun je nog volop genieten van haar werk.

Met een afscheid hebben we natuurlijk ook een welkom.
Linda, misschien ook wel bekend als Miss Lizzy,
heeft al eens aangegeven dat ze graag in ons team
wil meedoen. Haar werk sluit ook erg goed aan binnen ons team.
Linda zal zich binnen kort in haar eerste blogbericht aan jullie
voorstellen, en wil je alvast weten wat je kunt gaan verwachten
dit is de link naar haar pagina.

Maar nu Ecoline!!

Ecoline vind ik zelf zo gaaf gewoon omdat het zo veelzijdig is.
Naast vieze vingers kun je er zo vreselijk veel mee doen.
Als kind op school werkte we al met Ecoline.
Niks nieuws dus maar nog wel super gaaf.


Zo vlak voor de Paasdagen heb ik met mijn meiden eieren geverfd met Ecoline.
Op een blending tool met vilt heb ik ecoline gedruppeld en dit deppend op het ei aangebracht. 
Als je het tussen door steeds even droogt met een Fohn, (geen heatgun want dat
word te warm, maar dit keer dus de haar fohn.)
en een nieuwe laag aanbrengt krijg je een mooi Crackle effect. 
Water geeft ook nog een hele leuke reactie op de inkt. Je krijgt dan nog mooiere vlekken.


Zeker mijn jongste dochter vond dit zo geweldig om te doen, ze heeft haar hele klas
aangestoken.
Kortom zo heb ik afgelopen week met de kleuters in groep 1/2B eieren geverfd met Ecoline.
Alle 28 kinderen vonden het super en wilde wel door blijven gaan met verven.  


Vorig weekeinde mocht ik weer bij de opendeur dagen van Cart 'n Scrapart in Belgie
demonstreren met de GoPress and Foil. 

Ik had een hele leuke make & take gemaakt, een mooie tekst op een ondergrond
van Ecoline.
Met de Fishtail stans van MFT heb ik het papier gestansd. 

Eerst heb ik de tekst gemaakt op de GoPress and Foil 
daarna op een acryl blok Ecoline aangebracht met de brushmarkers en beetje water op gesprayd
en hiermee een afdruk gemaakt op het papier.
De Foil is resist, dus houd geen inkt vast waardoor je het dus heel goed als
eerste kunt verwerken. 



Mijn "collegaatje" werkte met scheerschuim en inkt. 
Ook heel leuk om na afloop achtergrondjes te maken met Ecoline.


Hiervoor heb je nodig:
Scheerschuim (laat wel een beetje voor je man over)
bord
Spatel
Ecoline

Doe de scheerschuim op een bord, en druk het met de spatel een beetje plat.
Druppel er Ecoline in en met een tandenstoker of met de spatel breng je er
een patroon in.
Leg het papier op de scheerschuim en druk een beetje aan
Haal het papier uit de scheerschuim, wrijf met de spatel het overtollige scheerschuim
van het papier en je achtergrond is klaar.


Stuur geen foto's hiervan naar huis, want dan ben je de klos (LOL)
De meiden wilde dit ook doen.
Dit is ook weer zo leuk om met kinderen te doen. 


Ook al is scheerschuim een beetje vet, je kunt er met de GoPress en Foil
Je tekst overheen zetten. De folie plakt net zo goed op het papier
als zonder. 

het lijstje met de materialen die ik gebruikt hebt

Scheerschuim (goedkope van de drogist)
Eieren (plastic of echte)



Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

heeel erg leukkkkkkkk
Gr Karin

Aartje zei

Geweldig, wat een mogelijkheden. En de resultaten zijn prachtig Lydia.
Groeten, Aartje

Angela zei

Wat een heerlijk lang blogbericht.... en wat een mogelijkheden heeft ecoline; schitterend!
xxAngela

Nicole Parmentier zei

Ik heb als kind ooit een rode pot Ecoline op mijn witte vloerbedekking laten vallen dus een beetje dubbele gevoelens bij dit product. Maar je scheerschuim resultaten zijn werkelijk prachtig! Het blog van Linda ziet er ook veelbelovend uit, ben benieuwd.